-
22/02/2024 20:41
-
22/02/2024 20:40
-
22/02/2024 20:34
-
22/02/2024 20:26
-
16/01/2024 10:42
-
Nova proposta a PROCÉS PARTICIPATIU SOBRE EL TRANSPORT PÚBLIC I LA MOBILITAT SOSTENIBLE
Carrils bici Segregats i Connectats
Amb l'objectiu d'assolir una mobilitat més sostenbile, s'han d'incentivar els modes no motoritzats, com seria el transport en bicicleta. Malgrat que hi ha hagut avenços en aquest sentit, hi ha dues mesures essencials per tal de millorar la infraestructura existent al territori i permetre que més ciutadans optin per la bicicleta: 1) Millorar la seguretat dels carrils bicis amb una segregació física dels mateixos. Abuden els estudis que ho demostren (veure a sota). És raonable que molts ciutadans no vulguin baixar en bicicleta des d'Encamp a Escaldes jugant-se la vida compartint la via amb els cotxes. Pintar la via de colors o amb dibuixos de bicicletes no la converteix en un carril bici, sinó que ha d'existir una segregació física real que garateixi la seguretat del ciclista. 2) Millorar la connectivitat de la xarxa de carrils bici. Petites millores en la connectivitat en la xarxa de carril bici poden fer-ne augmentar exponencialment el seu ús (veure a sota). Els carrils bici que desapareixen o no porten a enlloc desincentiven el ciutadà a usar aquest mitjà de transport sostenible. Referències: - Carrils bici segregats: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3708009/ - Seguretat viària i bicicletes: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2214140518301488?via%3Dihub - Connectivitat de la xarxa de carrils bici: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S096585641831156X
-
16/01/2024 10:26
-
Nova proposta a PROCÉS PARTICIPATIU SOBRE EL TRANSPORT PÚBLIC I LA MOBILITAT SOSTENIBLE
Millora de la Intermodalitat: transport de bicis als busos
Per tal d'integrar i incentivar l'ús del transport sostenible (públic i no motoritzat) per part dels ciutadans, és imprescindible que el canvi entre modes (bus, bicicleta, patinet, a peu) sigui el més senzill i accessible possible. Donada l'orografia accidentada del territori, el transport de bicicletes als busos és una mesura que tindria una gran repercussió i que és fàcil d'implementar. Aquest fet incentivaria molts usuaris que viuen o treballen a la Vall Central a usar la bicicleta en els seus desplaçaments, ja que podrien usar el bus en el trajecte de pujada o en cas condicions meteorològiques adverses. Per tal de no interferir en la capacitat dels busos ni en el comfort dels viatgers, existeixen solucions a un cost molt raonable que permeten instal·lar portabicicletes a la part davantera dels busos (més segurs que darrere). El sistema funciona des de fa dècades a múltiples ciutats del món, que són referència en polítiques de transport integrat (veure a sota). És tracta, doncs, d'una solució senzilla i de baix cost que tindria un impacte molt gran en la mobilitat sostenible i que permetria oferir una alternativa més a aquells que volen deixar d'usar el vehicle privat. Referències: - Christchurch, Nova Zelanda, https://cyclingchristchurch.co.nz/2019/08/27/bike-racks-on-buses-a-key-for-integrated-transport/ - Vancouver, Canada: https://arrivein.com/daily-life-in-canada/using-public-transportation-in-vancouver/ - Denver, EUA: https://www.alamy.com/denver-rtd-transport-authority-public-bus-with-two-bicycles-in-rack-on-front-image228592856.html
-
16/01/2024 09:59